Det spökar!

Jag tror snart att det spökar på riktigt i vår lägenhet. :p Har ju berättat en del grejer för några av er redan. T ex att jag vaknat kl 4 på natten för att jag trott att Lars är hemma eftersom jag hört steg i hallen. En gång lät det som när man öppnar ugnen, lyckades somna om o tänkte att det säkert bara var en dröm.

För nån vecka sen när vi packade upp tvätten i sovrummet hände de igen. Kattungarna sprang runt på täcket o busade med tvätten, så vet att dom var oskyldiga. Jag tyckte de var en bra låt på radion, så jag höjde från volym 3 till 8. Sen orkade jag inte sänka när den tog slut.
Helt plötsligt tog musiken slut, det blev helt tyst! Vi vände oss om o kollade på radion o tänkte att det blivit nått fel på just den kanalen. Väntade ett litet tag, men musiken kom inte tillbaka. Då testade jag att byta till andra kanaler, men alla var tysta. Kom på att jag skulle testa att höja volymen lite, o märkte då att volymen stog på 0! Ingen av oss hade ju ändrat, hur kan den ändra sig 8 steg själv?
Har ju köpt stereon i år, så den är ju inte gammal o glapp. O man ändrar ju volymen på en skruv-grej, inte på en knapp. Skumt....

Inatt var de konstigt igen. Katterna busade ju o var igång i 3-4 timmar. Till slut somnade Nova på en handduk på vardagsrumsbordet. Lät henne sova kvar där o la mig i soffan för att sova med henne. Gizmo hade somnat på sängen, så jag stängde till sovrummet.
Efter bara några minuter vaknade jag av att det lät som att han hoppade mot handtaget. Tänkte att om jag inte bryr mig så somnar han om. Ville ju inte dra igång dom igen, när dom äntligen blivit lugna. 
Efter ca 5 min vaknade jag av samma ljud igen! Då gick jag dit för att släppa ut honom, men han låg o sov!! I precis samma ställning som han gjorde när jag stängde in honom där. Hmm... De var ju mitt i natten o helt tyst i huset, så vet inte vad ljudet kom ifrån.

Nu ska jag ut i vårvädret tror jag, de är soligt o 11 grader i skuggna. Härligt! :)

Lämna gärna ett avtryck

Lämna gärna ett avtryck:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mailadress: (publiceras ej)

Har du blogg/hemsida?:

Din hälsning till mig:

Trackback
RSS 2.0