Julbak

Har inte bakat så mkt som jag hade planerat. Både pga att de tar verkligen 100 år att baka, de går inte så fort som jag tänkt. ;-) Speciellt inte när man måste diska undan hela tiden för att få plats. :p
Dessutom hade vi inte alla grejer hemma. Behöver köpa både blockchoklad o grädde imorgon, annars blir de svårt att göra julgodis t ex. :)
Gjort slut på mjölet nu oxå, så ingen idé att baka nått mer.

De blev iaf lussekatter o nån sorts kakor. Lars gjorde jättegott bröd oxå. :) Dessutom hjälpte han mig att forma lussekatterna i "fina" formationer så vi skulle hinna se film innan han skulle till jobbet.

  

Börjar bli trött nu, men känns lite tidigt att lägga sig o sova redan nu. Kanske lägger mig o läser eller ser på film.
Ska även börja fixa lite med julkorten, korten kommer imorgon, så vi får inte glömma att hämta ut dom. :)

Nova är så söt, hon somnade mitt i receptet. ;-)



                                                  Lussekatter =)

Lämna gärna ett avtryck
Postat av: anna
2008-12-15 @ 08:54:53 URL: http://anst86.blogg.se/

vad duktiga ni är som bakat! :) jag skulle gärna vilja baka nån form av saffrans-kaka/bröd/bulle, men har inte riktigt haft tid än..


Lämna gärna ett avtryck:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mailadress: (publiceras ej)

Har du blogg/hemsida?:

Din hälsning till mig:

Trackback
RSS 2.0