Strömavbrott

Jag har inte varit så duktig på att skriva senaste dagarna, har jobbat mkt o dessutom har de ju varit mkt hemma med busungarna o annat. Men nu har jag iaf några min över, eller egentligen har jag ju hela kvällen utan nått planerat. Vet inte när det hände sist. :p
Småkatterna sover just nu, så passar på att sitta o leka lite med datorn. Om jag sitter här när de är vakna så vill de gärna vara bakom datorn o bita i sladdar, o de uppskattas inte av matte o husse.

Idag har vi haft strömavbrott 2 ggr. Första gången var ca 10 min o andra gången var vi inte hemma. Då var vi på Max, hade inte tid att laga mat, var extremt stressadde som vanligt. Lars skulle iväg på möte, så tänkte köpa varsin max-burgare för att de skulle gå fort o få i sig nån mat. Vi hade en framför oss i kön, så trodde de skulle gå fort oxå. Men när de blev vår tur att beställa så blev de strömavbrott igen! Lite typiskt, vi hade ju absolut inte tid med nått sånt. Men var ändå mysigt på nått sätt, kändes typ som att va nånstans o vänta på ett lucia-tåg. Var ju mkt folk som satt där o småpratade i mörkret. :) Efter några min kom strömmen tillbaka, men de tog ytterligare nästan 10 min innan kassorna fungerade så att vi kunde beställa. Så "snabbmaten" tog ca 25 min, från att vi gick in där tills vi fick den i handen. Var bara att slänga i sig hamburgaren o sen stressa hem. Hoppas han hann i tid till mötet.

Jag o katterna ska busa o se på tv ikväll. Jag hade först tänkt kolla på Topmodel, men sen såg jag att både Lost och Grey's börjar ikväll. Så får se vad jag väljer. Det ena går de ju repris på, så kan se ett, spela in ett o se repris av ett. :p Hahaha... inte lätt.
De ringde från jobbet förut, ville att jag skulle jobba extra igen. Den här månaden har de verkligen frågat många ggr, o jag har sagt nej nästan varje gång. Snart kommer de väl sluta fråga. :p

Vi har haft besök av flera som kollat på kattungarna, o till helgen kommer de kanske fler. Igår hörde även Malin (jourhems-matte) av sig o sa att hon gärna vill hälsa på snart, eftersom hon saknar dom så mkt. Förstår de, måste blivit väldigt tomt hemma hos henne...

Nej, nu har de blivit sån där lång text om nästan ingenting igen. Ska spela lite beta, kolla facebook o sånt o diska innan de är dags för tv-kväll (om ni vild-katterna tillåter det). ;-)

Ha en bra kväll!

/E


Lämna gärna ett avtryck
Postat av: Veronica
2008-02-14 @ 15:06:46 URL: http://draken77.blogg.se

Hej kära svägerska. Jag vill bara önska dig och Lars en jätte mysig alla hjärtansdag. Kram på er.


Lämna gärna ett avtryck:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mailadress: (publiceras ej)

Har du blogg/hemsida?:

Din hälsning till mig:

Trackback
RSS 2.0