Sommarkatt :(

Läste precis om sommarkatter. Blir så arg på folk som inte har en tillräckligt fungerande hjärna för att inse att katterna inte klarar sig själva! :(
VARFÖR skaffar man en katt bara för att ha den som en leksak över sommaren? Om man inte kan behålla den sen, så ska man inte ha nått djur heller! Jag blir så j-vla arg på såna människor!!
Att vuxna människor inte har mer vett än så, jag förstår inte...

Läste nyss en berättelse om en sommarkatt, allt var väl inte sant, eftersom dom inte visste exakt hur den hade det innan den kom till en tant som tog hand om den. Men de var så bra skrivet, så jag fick faktiskt tårar i ögonen när jag läste det... Nu tycker ni säkert jag är jättetöntig, men de skiter jag i!

Katten dom skrev om var ca 6 månader o hade sin första sommar med en familj som älskade den, lekte med den o gav den mat o kärlek.
Sen bara övergav dom den o den förstod inte varför den inte fick komma in i huset längre, varför de blev kallare o kallare o varför ingen pratade med den o gav den mat... ;-(
Katten dom skrev om var grå-randig, precis som Gizmo, så därför började jag fundera massa såklart. Gizmo o Nova skulle ju varit hemlösa dom oxå, om inte deras mamma hade hittats. De är många ggr jag tänkt på det när jag hållit dom i min famn, tänkt på vilken tur att mamman hittades o fick föda ungarna hos människor o inte utomhus. O att ungarna o kattmamman fått egna hem allihop, annars skulle dom varit ute i vinter, utan en chans att klara sig... :(

Sundsvalls djurhem o alla andra djurhem gör verkligen ett jättejobb! Tänk vad många dom räddat!
Nu måste jag gå o ge mina småttingar varsin extra kram, fastän dom ligger o sover. ;-)


Lämna gärna ett avtryck
Postat av: anna
2008-06-03 @ 07:34:56 URL: http://anst86.blogg.se

jag håller verkligen med dig! det är hemskt, och det är konstigt att vuxna människor inte tänker vettigare!


Lämna gärna ett avtryck:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mailadress: (publiceras ej)

Har du blogg/hemsida?:

Din hälsning till mig:

Trackback
RSS 2.0