Trött matte

De är inte lätt att va matte åt två busfrön. Det är helt fantastiskt underbart ca 22 h om dygnet. De övriga två timmarna är deras busstund tidigt på morgonen. ;-)
Imorse började de redan kl 5. Oftast brukar jag få sova iaf till kl 6. :p

Jag försökte att inte låtsas om det, men när man bor i en tvåa så hörs ju alla ljud. De började med att Gizmo gick runt o jamade/pep (de kan ju inte jama riktigt än). Han ville väcka Nova eller mig eftersom han ville ha uppmärksamhet. Till slut vaknade hon o de började busa o jaga varann.

Försökte verkligen fortsätta sova, men blev inte lätt när de hoppade upp i sängen o började busa. Nova hade med sin favorit-råtta. Jag tog tag i den o kastade in den i köket. Då trodde jag de var lugnt, att jag skulle kunna sova. Efter ca 2 min sömn vaknade jag igen. Då hade hon burit in råttan o lagt den i sängen igen. Efter några sekunder kom även Gizmo tillbaka. Han hade hämtat sin favoritboll som han sprang runt o dribblade under sängen. Jag försökte sova ändå, men ganska omöjligt när de är en bjällra i bollen. :p
Ingen idé att stänga in sig heller, för då piper de högt utanför dörren o tycker att man svikit dom. :)

Jag klev upp o vid 6.30 blev de lugna, så då fick jag sova ca 40 min tills Lars kom hem. Då blev de fart på de små liven igen o de höll igång till nästan kl 10! :) Vad får de all energi ifrån egentligen? Jag skulle nog oxå behöva en dos av kattungematen som de äter. :p

Nu kan jag inte sitta här o skräpa mer. Ska ha tjejmiddag ikväll, så har massvis med saker att göra. Börjar nästan bli lite nervös oxå. Allt ska ju va så fint o bra o jag som är så usel på att laga mat...
Nej, bäst att börja med städning o sånt. Måste passa på medans mina två små ulliga hjälpredor sover. När de är vakna vill de lägga nosen i blöt hela tiden. Allt tar så mkt längre tid när man måste vakta så de inte är på diskbänken o sånt när jag ska laga mat. Vill ju inte att de ska bränna sig på spisen t ex. Men de är envisa, de små busfröna. Haha... de är charmiga. :)

Ha en bra kväll allihop!

Lämna gärna ett avtryck
Postat av: Veronica
2008-03-01 @ 20:20:20 URL: http://draken77.blogg.se

Hoppas att du får en kanon kväll med tjejerna och att du inte somnar med en drink i handen av sömnbrist *blink* Kram på dig :)


Lämna gärna ett avtryck:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mailadress: (publiceras ej)

Har du blogg/hemsida?:

Din hälsning till mig:

Trackback
RSS 2.0