Mona-Lisa, flygresa mm

I söndags (sista dan i Paris) blev de mer vandring i stan o även ett besök i världens största museum, Louvren. De finns ca 35 000 saker att se där, så vi såg ju bara en liiiiten del. Valde att se dom mest kända sakerna, bl a en viss Mona-Lisa. :)
Hade inga stora förväntningar, hade ju hört från andra att tavlan skulle va liten o inte så speciell. Men de var kul att se hysterin runtomkring.

De var skyltat hela vägen dit för att man inte skulle missa den o när man närmade sig tavlan så var de en stor skock med människor som stod o fotade henne. De var precis som dom sett en levande kändis. ;-)
Hann bara gå i en del av huset, det var ju så stort! Men nu har man varit där iaf.

Sen letade vi upp ett matställe för att äta middag o sen köpte vi lite grejer till våra mammor som morsdags/kattvaktstack.
Sen på kvällen var de dags att åka till flygplatsen för att lämna landet. Kändes sorgligt, jag ville va där mer än en vecka. Tiden gick alldeles för fort! ;-)

Sådär, då var de slut på reseinlägg här för den här gången. Det är några som bett om att få se mkt bilder från resan, o då tyckte jag de var enklare att lägga ut dom här än på facebook eftersom alla inte har facebook. :)

Tillbaka till vardagen igen då. ;-)
Kl 19 börjar jag jobba igen. Får se om jag håller mig vaken inatt. Är ju 2 veckor sen jag jobbade natt sist (först 1,5 v semester o sen sjuk), så risken finns ju att jag kommer vara som en sömngångare. ;-)
Egentligen skulle jag följt med till stugan snart för att fira Lars pappa som fyller år idag. Men vi vill inte ta risken att jag råkar smitta hans mormor, så jag stannar hemma o tar de lugnt före jobbet istället.

                                   

1. Sista dan åt vi crepes som frukost (dom sålde det överallt)   2. Militärer med vapen patrullerade på populära ställen som tågstationer, flygplatsen, Eiffeltornet, Louvren mfl   3-18. Från Louvren   5. Fotografering av Mona-Lisa   6. Säker bakom skottsäkert glas med en säkerhetsvakt på varje sida   7. Behövs ingen förklaring   11. Lars kollar kartarn för att hitta dom mest kända sakerna   14. Venus   19. På flygplatsen på väg till vår gate

Lämna gärna ett avtryck
Postat av: Lotta
2009-06-04 @ 20:56:27 URL: http://atollenrock.blogg.se/

Jag har också sett Mona-Lisa leende! KUl. Mårten bor ca 10 minuters gångväg från din killes bror. Vi gick förbi där häromdagen och hejade på honom! ha det

Postat av: Eva
2009-06-05 @ 09:09:39 URL: http://detspokar.blogg.se/

Fina bilder! Men, man ser att en del förändrats sedan jag var där (på 80-talet).

Postat av: Anonym
2009-06-15 @ 12:56:11 URL: http://seelmic.blogg.se/

åh vad kul :D ser verkligen toppen ut !



var gärna med i tävlingen jag la upp nu i mitt senaste inlägg :)


Lämna gärna ett avtryck:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mailadress: (publiceras ej)

Har du blogg/hemsida?:

Din hälsning till mig:

Trackback
RSS 2.0