Trötta brandmän

Nu har jag bara en kväll/natt kvar, sen är den här jobbveckan slut.
Från i måndags till idag har jag typ bott på jobbet, som vanligt syns ju det i lägenheten. Konstigt egentligen, fastän vi knappt varit hemma så har vi verkligen lyckats stöka ner. Hur går det ihop egentligen? ;-)

Fördelen med sån jobbvecka som vi hade förra veckan, är ju att varannan vecka jobbar vi lite istället. :)

Men i lördags var jag iaf ledig, då hade Sofie fest. Jag tog en del bilder, men orkar/hinner inte lägga in dom nu. Ska strax iväg till Arken o köpa torrfoder åt busarna, o sen är de dags för ännu en kväll/natt på jobbet. Men de kommer nog gå bra, hoppas tiden går lika fort som kväll/natten vi hade igår. :)

Iofs hade vi ett "välkommet" avbrott inatt. Brandlarmet började tjuta!
Men vi förstod först inte riktigt vad de var, eftersom ljudet lät lite som signalen på en av maskinerna. Så vi trodde den hade hakat upp sig. :p

Men sen var de bara att traska ut, tur de inte var lika kallt som de var för några veckor sen. Vi trodde först de var brandövning, men tydligen så hade larmet löst ut i nedre delen av terminalen. Så de var bara att snällt stå ute i kylan o vänta på brandkåren så dom kunde kolla vad som var fel. :)

Tanterna blev ju alldeles till sig när brandkåren kom o dom började genast spana in alla brandmän. Dom stackars brandmännen såg rätt så trötta ut, dom kanske hade legat o sovit när larmet gick.
Efter ca 20 min fick vi gå in i värmen igen. Kul när det händer nått annorlunda på jobbet, iaf nu när de bara var falsklarm. Annars hade de väl varit mindre kul...

Nej, nu är de dags att åka iväg. :)


Lämna gärna ett avtryck
Postat av: emma
2009-03-02 @ 17:48:02 URL: http://styleby.blogg.se/

sv: jo jag har varit på bokrean:) hittade en bok, spana in mina tidigare inlägg så får du veta mer:)

Postat av: sofie
2009-03-02 @ 18:23:30 URL: http://sofiiie.blogg.se/

ja du var ju svår att få me på bild! du bara dök undan såfort ja va där me kameran!! :P

Postat av: Elin
2009-03-02 @ 22:18:56 URL: http://distinguish.blogg.se/

Sv: Ja, det är riktigt gott! Jag kan inte få nog av det nu. ;)

Postat av: Lillan
2009-03-03 @ 05:15:07 URL: http://lillanslilla.blogg.se/

God morgon!

Ja vem blir inte till sej av brandmän;))

Min förkylning är på topp! Helt igentäppt och en sabla hosta;/


Lämna gärna ett avtryck:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mailadress: (publiceras ej)

Har du blogg/hemsida?:

Din hälsning till mig:

Trackback
RSS 2.0