Svanjakt!

Igår lyckades jag äntligen fota svanen. Varje gång den varit uppe på land så har jag varit utan kamera, o när jag haft kameran me mig så har den lyst med sin frånvaro.
Men igår var den där. :)



Jag, mamma o Joppe var ute på långpromenad upp mot skogen o sen ner mot sjön o runt där en bit. Blev längre än jag trodde de skulle bli, för när jag kom till jobbet hade jag gått 9 km o den enda sträcka som mamma o Joppe inte var med på var vägen från mig hem till dom, de är ca 3 km.
Kollade efter grodor vid Grodtjärn, men de fanns inte en enda, trots att föräldrarnas grannar sagt att de var massor där. Dom gömde sig väl när vi kom. :p

Grodtjärn

Jag är seg som sirap idag. Vaknade nångång före 12 av att jag kände mig för stressad för att sova. Hade lagt mig strax efter 8, o för mig känns iaf 4 timmar lite efter en kväll/natt på jobbet.
Kunde inte lägga mig tidigare eftersom jag "råkade" gå en omväg när jag gick hem från jobbet. :p
Men lyckades sova kanske en halvtimme till, sen gav jag upp o gick upp för att fixa lite grejer istället.

Ska strax ringa brorsan, vi ska ut o gå i nått elljusspår där han bor. Har ingen lust alls att gå i dag, men så fort man kommer ut känns de bättre. Med lite envishet så går de nog.
De var envishet som lyckades få mig att gå en timme på löpbandet igår på jobbet också, hade egentligen lust att ge upp redan efter 15 min. :p
Men då började jag tävla me mig själv o bestämde mig för att jag måste komma upp i ett visst antal steg. När jag kom hem imorse hade jag gått 30 000 steg sen igår eftermiddag.

Anledningen till att jag skriver så mkt här om hur mkt/lite jag gått under dagarna är mest för att påminna mig själv.
Då kanske jag kan läsa nått gammalt inlägg o bli inspirerad dom dagar som latmasken i mig försöker ta över. :p

Tack för alla glada kommentarer o komplimanger som jag fått senaste dagarna! Både här på bloggen o massor i verkligheten! Dom värmer! :)
Jag får tänka på dom när jag ska gå min mil-runda o vill ge upp efter 5 km. :)

Nu ringde brorsan, bäst jag sliter mig nu... :)

Lämna gärna ett avtryck
Postat av: Angelica
2009-05-12 @ 23:04:58 URL: http://angelicajarleros.blogg.se/

oj den var verkligen fin =)


Lämna gärna ett avtryck:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mailadress: (publiceras ej)

Har du blogg/hemsida?:

Din hälsning till mig:

Trackback
RSS 2.0