I väntans tider...

Igår var jag på ledarskapsutbildning med jobbet. De var fortsättning på den kurs som vi var på tidigare i vår. Jag tycker de var en bra utbildning o han som höll i den var riktigt bra.  Är lite imponerad av att han kom ihåg namnet på oss allihop. Han träffade oss ju för första gången i mars (tror jag). Sen dess har han inte sett oss förrän igår o ändå kom han ihåg namnet på oss alla 14. :)

Nu är de snart helg. Är inte ledig så mkt i helgen. Jobbar 16-23 idag o jobbar även sön natt.
Ni som inte orkar läsa om handen, ni kan sluta läsa nu. ;-) Men de är så många som frågat, så därför tänkte jag uppdatera läget här:

Idag har jag pratat med min läkare o fått veta röntgensvaret. Bilderna visade inget! :D Precis som jag trodde :) Blev glad för det. :)
Men, de betyder ju att nått annat är fel. Men vad?!? Senaste veckorna har de blivit mkt värre o jag förstår inte varför... ;-( Tycker inte de kan bero på att jag råkade slå i handen för ett tag sen (tänker inte berätta vad jag gjorde eftersom de är så klantigt). :p Om jag gjorde illa nått i handen då så borde de ju synts på röntgen (de var 1-2 dagar före röntgen som jag gjorde illa den).

Småsaker som förut bara gjorde lite ont ibland, gör ont för de mesta nu. Som t ex att ta stöd med handen mot soffan/sängen/ett bord, att vrida saker som är lite tröga (t ex knappen på printrarna på jobbet), handtaget till garageporten osv, bära en tallrik eller andra saker som man bär på liknande sätt, om jag skriver (med penna, inte dator) längre än en liten stund osv. 

Min läkare sa att vi inte kan göra nått förrän jag varit till ortopeden, dom ska ju avgöra om de blir en ny spruta eller operation. Men kön dit är 3 månader! Så tills dess är de väl bara att vänta o bita ihop då... ;-(
Hon skrev ut ett nytt recept, eftersom hon tycker att jag ska knapra mer piller. Ska ta 2-3 ggr/dag, istället för 1 gång per dag som jag gör nu.
Känns inte kul, jag märker ju att de inte är bra att äta medicin länge, men hon sa att vi ska testa ett tag, o sen får jag höra av mig o säga hur de går. Så jag får väl göra så då...

Är bara så less på att allt tar sån tid!! Stackars dom som har riktiga problem. Jag förstår inte hur dom står ut med all väntan, alla köer inom vården o att skickas hit o dit o vänta ännu mer...
Mitt problem är ju ingenting om man jämför med MÅNGA andra, o ändå så får det mig på så dåligt humör.
Speciellt när jag inte längre klarar helt självklara saker, som jag klarade lätt o snabbt förut. Hade t ex ett lite mindre utbrott igår när jag tappade torrfodersburken precis när jag skulle ställa in den i skafferiet. 1/3 del av kattmaten hamnade på golvet, 1/3 i skafferiet på olika hyllor o 1/3 var kvar i burken.
Är liksom inte beredd när man ibland helt tappar kraften/greppet i handen, eller när smärtan kommer som en kniv rätt in i handen/tummen. :(

Nu ska jag göra som lilla Nova, dvs vila en stund. Sovit uselt o när jag sov som bäst så var de ju dags att kliva upp för att prata me Karin (läkaren).



Lämna gärna ett avtryck
Postat av: Karin
2010-06-04 @ 11:39:15 URL: http://karinolofsson.se

haha men samma här.. valde så länge i butiken att jag typ blev kompis med tjejen som jobbade där:p



trevlig helg på dig!!:)

Postat av: SOFFIE
2010-06-04 @ 20:18:01 URL: http://soffie69.blogg.se/

guuu vilken härlig bild på katten:)

Va bra utbildning du va på,

skönt det ej visa nåt på röntgen hoppas det blir bra snart knepigt att det bara blir värre,

ha en goo helg

Postat av: anna
2010-06-05 @ 17:54:27 URL: http://anst86.blogg.se/

Skönt att röntgen inte visade något iaf! Man får ha pms utbrott när man har ont ;)

Postat av: Anonym
2010-06-07 @ 22:15:02 URL: http://karinolofsson.se

ja i sommar någon gång:) personligen tyckte jag nästano m den här mer än de filmerna.. och dansen var GRYM:)

Postat av: Lotta
2010-11-30 @ 09:01:34 URL: http://jade.se/paketresor/bali

Tycker mycket om det du skrivit! Kul att se en del sunda grejer och inte endast det vanliga grejerna som man kan se om varenda dag. ;)


Lämna gärna ett avtryck:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mailadress: (publiceras ej)

Har du blogg/hemsida?:

Din hälsning till mig:

Trackback
RSS 2.0