Hemmafru

Det är verkligen tur att jag har ett jobb! Jag skulle aldrig bli en bra hemmafru! Är inte speciellt duktig på att baka o laga mat. Eller jag kan ju, men inga avancerade saker. :) Men det viktigaste av allt är jag usel på. Nämligen att planera!

Imorgon t ex så är det ju Lucia. Då tänkte jag att vi skulle äta lussekatter, precis som när man bodde hemma o mamma bakade. :)
Tänkte först att jag skulle baka lördag kväll. Men då kom jag på att jag inte hade någon saffran. Det känns ju som en ganska viktig ingrediens, eller hur? ;-) Var på Coop igår o köpte lite småsaker, bl.a. saffran.
Var så nöjd när jag kom hem, tänkte att nu ska jag verkligen ta tag i det här och baka efter mammas goda recept.

Men.... De gick inte! :-/ Klantiga Eva hade ju så klart glömt att köpa både russin o jäst. Det går ju att baka utan russin, men utan jäst blir det kanske lite svårt. ;-)

Idag var vi en sväng till Ica nära. Köpte mat till middag o jag kom ihåg både russin o jäst. :) Duktigt va? Tänkte att allt annat borde jag ju ha hemma. Men... så var det ju såklart inte!
Nu för en stund sen när jag tänkte börja med baket så märkte jag att mjölet var slut!! Trodde inte det var sant! Det är ju en sån grej som man tror att man alltid har hemma. Hade ju sett en mjölpåse, men de var bara 2 dl kvar i den o jag behövde 5 dl. Typiskt!

Jag som hade tänkt överraska Lars när han kommer hem från jobbet imorgon. Hade även tänkt ta med och bjuda på mitt jobb. Men de är tanken som räknas... Fast tanken smakar ju inte gott. ;-)

Ser det här som ett tecken på att jag borde skriva till Lars och säga åt honom att köpa lussekatter på Eclair när han åker hem från jobbet imorgon bitti. :-)

Lite har jag iaf lyckats med idag. En del julpynt har kommit upp. Bl.a. den här fina tomten som vi hängt på dörren. Köpte den i Rom. :)


Lämna gärna ett avtryck
Postat av: Anonym
2011-12-13 @ 06:11:18 URL: http://tvminnen.blogg.se/

Haha. Jag ska baka lussekatter idag och hoppas att det går bra men det är mycket man ska tänka på. ;)

Postat av: Mamma till William och Wilma
2011-12-13 @ 20:44:51 URL: http://blondis81.blogg.se/

God kväll..Det blir inte alltid som man hade hoppats på med bakning..Här skriver jag alltid ner vad som tar slut när det gäller bakning för det är alltid ett måste ha hemma..

Hoppas att din dag har varit en bra dag och du får en mysig kväll.kram kram

Postat av: soffie
2011-12-13 @ 21:48:03 URL: http://soffie69.blogg.se/

haha det kanske är tur du ej är hemmafru men jag tror att du skulle fixa det,köpte han några lussebullar då?

Roligt med julpynt från Rom.

jag skulle älska att va hemmafru å fixa å grejja tycker mina dagar är alldeles för korta , men det är skönt jag jobbar 80% tycker det räcker, men jag får nog känna av det då jagh blir gammal!

svar: Om du kollar lite mer på den bilden så är det en liten tomtegubbe där,vi gjorde mer pepparkakor än de som synns i bild;) kram

Postat av: Anonym
2011-12-13 @ 21:51:03 URL: http://kittygitty.blogg.se/

så typiskt när man är igång med att baka och man märker att det saknas något.

Postat av: Anonym
2011-12-14 @ 09:05:46 URL: http://sofieomnell.blogg.se/

Hihi det är inte alltid så lätt att planera :)



Har ni fått snö än? Våran håller just nu på att regna bort :( har plusgrader och spöregn! Är mycket trevligare med vit snö :)


Lämna gärna ett avtryck:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mailadress: (publiceras ej)

Har du blogg/hemsida?:

Din hälsning till mig:

Trackback
RSS 2.0