Tappad tand

Glömde tillägga att Gizmo tappade sin första tand igår. :) Så nu börjar han ju bli riktigt stor. Han lekte med ett snöre o sen såg jag nått ljust med lite blod på som låg på golvet, då märkte jag att han tappat sin första mjölktand. :)
Idag tappade han en tand till! Han sprang runt o hade panik o försökte få in tassen i munnen. Då fick ju jag oxå panik såklart... :(
Lyckades få tag i honom o försökte få in fingret i munnen på honom, o lyckades till slut. Då "hostade" han upp en till tand. Den var säkert nära att hamna i halsen. Stackars liten... Hoppas de går bättre med de andra tänderna både för honom o Nova. Hon har ju inte tappat nån tand än, men det är säkert på gång. Har för mig att de tappar mjölktänder mellan 5-7 mån ålder.

Nu ska jag se om jag kan få nån ordning på min blogg, är så less på färgerna. Men min käre bror har ju aldrig tid att hjälpa mig att fixa den. ;-p

Lämna gärna ett avtryck
Postat av: Anna
2008-04-18 @ 11:21:00 URL: http://anst86.blogg.se

ha ha.. jag väntar också på hasses hjälp med blogg-designen ;) jag visste btw inte att katter tappar mjöktänderna, iofs var jag väl så liten då måns tappade sina så att jag inte minns det.

Postat av: sofie
2008-04-18 @ 14:52:08

vaa tappar katter tänder? det har jag aldrig märkt.. :P

Postat av: Eva
2008-04-18 @ 23:04:56

Haha... ja, de tappar tänder. De har ju mjölktänder från början, precis som småbarn. Så från ca 5 mån ålder börjar de tappa de för att få "vuxen-tänder". :)


Lämna gärna ett avtryck:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mailadress: (publiceras ej)

Har du blogg/hemsida?:

Din hälsning till mig:

Trackback
RSS 2.0