Kattens ålder

Kollade på nätet förut, för att ta reda på hur gamla Gizmo o Nova är i människoår. Första månaderna är ju en månad ganska mkt, sen blir de mindre o mindre. Ökar ju inte lika snabbt när de är 1 år o uppåt. Iaf så är mina två busungar ca 6-7 människor. :) Enligt den där tabellen så var dom 2-3 år för en månad sen, så går verkligen fort i början. :p

Vi har busat sen jag skrev förra inlägget på bloggen, gissar att de var vid 23-tiden. Första timmen var de ganska lugnt bus med ett snöre. Jag drog snöret o dom skuttade efter typ. Men sen blev dom helt vilda. Jag sprang o jagade Nova, hon tyckte de var skitkul o jag gjorde allt för att lugna ner henne. Hon hoppade o klättrade som en apa, men fick henne lugn efter kanske nån minut. Gizmo blev instängd på toa under tiden, för han jagade ju henne o försökte brotta ner henne. Sen fick dom varsin enskilt busstund med mig tills dom hade lugnat ner sig tillräckligt för att kunna busa i samma rum igen.

För ca 10 min sen blev de iaf trötta, så nu kan jag äntligen ta de lite lugnt. :) Ska ta en beta kanske, o sen lägga mig o sova i soffan. Om Nova är i sovrummet så fastnar hon lätt med tratten lite här o där, så de är förbjudet område för henne i nån dag till.

Natti!

Lämna gärna ett avtryck

Lämna gärna ett avtryck:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mailadress: (publiceras ej)

Har du blogg/hemsida?:

Din hälsning till mig:

Trackback
RSS 2.0