Alperna o Wien

Tänkte skriva om gårdagen o lägga in lite bilder, men är nått knas med minneskortet till kameran. Så lägger in lite bilder från förra lördagen istället. :)

Då var vi ju fortfarande i Budapest. Matti ville ta med oss på en dagsutflykt så vi åkte iväg på morgonen o vårt mål var Alperna! :) Jag har aldrig sett Alperna "live", så de var kul! :) Orten vi var till hetet Semmering eller nått sånt. Jag kommer inte riktigt ihåg. :p
Vi tog liften upp på ett av bergen. Kändes som att vi var lite felplacerade. Alla var sportklädda o hade skidor eller snowboard på fötterna. Vi kom i jeans, vanliga jackor o vanliga skor. ;-p
Stannade ett tag i ett av husen i skidbacken. Drack choklad o njöt av utsikten. :) De tog ca 3 h med bil till Alperna. 
 
       

Efter att vi tittat runt lite där så åkte vi vidare till Wien, de var ca 1 h bilfärd från Budapest. De började bli mörkt när vi kom till Wien, så tog typ inga kort, förutom restaurangen vi var på. Och på det svenska apoteket. :p
Lars beställde pannkakssoppa till förrätt. Jag har aldrig sett de förut, men han sa iaf att de var gott. :p Vi kom på att Österrikare kanske är stressade så istället för att äta soppa o sen pannkaka, så slår dom ihop de till en rätt. ;-p
Efter Wien åkte vi tillbaka till Budapest. Blev kortspel igen o testade en av Ungerns "kända saker", Tokaji-vin. De var ganska gott.

    

1. Donau som flyter genom Wien
2. Det svenska apoteket :p
3. Pannkakssoppa
4. Dumplings. Nån sorts glassbollar, dom var faktiskt goda.
5. Tokaj-vin

Lämna gärna ett avtryck
Postat av: sofie
2008-12-07 @ 16:13:34 URL: http://sofiiie.blogg.se/

pannkakssoppa...? var det gott?? såg lite...mystiskt ut :P nu ska jag baka lussekatter! :)

Postat av: Eva
2008-12-07 @ 16:54:53 URL: http://cizzibellan.blogg.se/

Haha... ja, han sa iaf att de var gott. :p Jag testade aldrig, men den var nog godare än den såg ut. ;-)


Lämna gärna ett avtryck:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mailadress: (publiceras ej)

Har du blogg/hemsida?:

Din hälsning till mig:

Trackback
RSS 2.0