Reseberättelse del 2 (ons 26/11)

Onsdagen var vi in till Budapest centrum. De tog sammanlagt ca 50 min från Matti, då åkte man 2 bussar o en spårvagn. Men på ons så missade vi bussen som gick in till förorten, den går bara en gång i timmen. Så vi traskade efter 60-vägen på en lerig vägren. :p De tog typ 45 min innan vi kom till förortens centrum. :p

    
Lite bilder tagna från vår promenad in till förortens centrum. :)

Vi köpte 7 dagarskort så vi kunde åka buss, spårvagn o metro så mkt som vi ville. Dom korten var rätt så billiga. :)
Vi hade först lite problem med hur vi skulle ta oss in till centrum. Fattade inte riktigt vilka nr de skulle va på buss o spårvagn o allt stod ju på ungerska. Men de löste sig till slut. :)

Vi såg lite allt möjligt. Åkte bl a upp med en bergbana (den tog bara 1 min) upp på nått berg. Därifrån hade man fin utsikt över hela stan. Gick runt lite vid slottet, presidentpalatset mm o sen testade vi att gå i en labyrint. :-D
Avslutade med att fota lite från Fiskebastiljonen, väldigt fin utsikt därifrån oxå, men jag var inte så duktig på att ta kort i mörkret. :p

            
1.Lars vid en av dom kända broarna  2.Gellertbadet, ett av dom mest kända baden  3.Bergbanan  4-5.Utsikt över Budapest  6-9.Bilder inifrån labyrinten.  10-11.Utsikt igen  12-13.Fiskebastiljonen

Lämna gärna ett avtryck

Lämna gärna ett avtryck:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mailadress: (publiceras ej)

Har du blogg/hemsida?:

Din hälsning till mig:

Trackback
RSS 2.0