Cizzis födelsedag

Idag har jag varit o hälsat på föräldrarna o katterna. Cizzi fyller år idag, så passade på att ta med mig en burk tonfisk o lite kattgodis som jag köpt. Det uppskattades! Bella tyckte jag var seg att öppna förpackningen, så hon jamade flera ggr, hon som jamar så sällan. Haha.. Inte lätt att ha en seg matte. ;-)

Var skithalt ute, så trodde jag skulle halka o slå ihjäl mig, men klarade mig för en gångs skull. Har ju haft tur o "bara" halkat 3 ggr i vinter... än så länge alltså. Sist jag halkade slog jag huvudet, inget att rekomendera. :(
Berättade de för mamma igår, o när hon hörde beskrivningen av hur jag mått dagarna efteråt så sa hon att jag säkert fått hjärnskakning o borde åkt till sjukhuset. Men de gjorde jag ju inte... kanske var lite dumt. Hon sa att man ska kolla upp de, eftersom de är risk för en blödning annars. Kanske skulle ringt henne när jag hade halkat, hon jobbar ju på akuten på sjukhuset, så hon borde ju vetat vad man ska göra. Men jag var trött, så la mig o sov istället. Hade ju jobbat natt :p

Mamma har ju varit lite emot att jag ska skaffa kattungar, eller de verkade iaf så när jag berättade de första gången. Så både brorsan o pappa har fått prata med henne, o verkar som hon ändrat åsikt nu iaf. När jag skulle hem nu ikväll så skickade hon med mig en toalåda, matskålar o en tyg-tunnel som de kan busa i :-D
Jag blev verkligen jätteglad! Både att få sakerna o för att de var hennes idé att ge dom till mig.
De betyder så mkt vad hon tycker om saker o så... så är verkligen skitglad nu att jag äntligen kan prata med henne om kattungarna o att hon dessutom verkar glad när jag gör det. :) När vi åkte hem visade jag vart de bor nu (i jourhem) o berättade lite annat, t ex om att vi kommer få hembesök av katthemmet efter 2 v o lite annan info.

Nu ska jag inte skriva lika seg o lång text som igår, så ska släpa mig iväg till tv'n nu. Ska se film helt ensam o övergiven, så ska verkligen vräka ut mig i soffan! Kommer säkert somna bara för de... ;-p

Ha de bra!

/E

Lämna gärna ett avtryck
Postat av: lant-kusinen
2008-02-03 @ 22:11:47

när ska ni skaffa kattungarna då? jag vill komma och gosa med dom då juh :)

Postat av: Eva
2008-02-04 @ 14:39:16

Förhoppningsvis väldigt snart. :) Tänkte hämta de idag, men jourhems-matte har fått influensa :(


Lämna gärna ett avtryck:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mailadress: (publiceras ej)

Har du blogg/hemsida?:

Din hälsning till mig:

Trackback
RSS 2.0