Influensa

Det är inte jag som fått influensa, men kattungarnas jourhems-matte har fått det. :(
Vi tänkte ju hämta bebisarna idag eller imorgon, men nu får vi vänta tills hon är frisk. Hoppas det är snart! Vi har ju fixat så vi knappt jobbar nått den här veckan, bara för att kunna vara med tussarna. Får väl vänta o se hur de blir nu. Hade ju helst velat få dom idag eller imorgon, eftersom jag vill att både jag o Lars är hemma första natten iaf.

Läst lite i kattböcker för att uppdatera mig på hur de är att skaffa katt. Är ju några år sen Cizzi o Bella var bebisar. Bl a så stog de att de 4-5 första dagarna ska de inte lämnas ensamma, eftersom de måste få känna att de är oss de ska bo med o att de kan känna sig trygga hos oss. Sen de 4-5 första veckorna efter det så får de inte lämnas ensamma längra än ca 3 h. Tur att vi bytt o ändrat lite i vårt schema, så de alltid är nån av oss hemma. Lite synd bara att vi knappt är hemma en enda natt tillsammans i hela februari :p

Stog massa bra saker i de där böckerna, har ju en del kattböcker sen förut. Men de här två har jag aldrig ens kollat i. Den ena heter "En kattunge flyttar in" och den andra var oxå speciellt om bara kattungar.

Är så trött o seg idag, mer än normalt. Men ska försöka slita mig från datorn snart o åka iväg till Arken. Fick ju presentkort där när jag fyllde år. :) Ska köpa kattsand, borste/kam, klosax, lite leksaker o annat som måste fixas. Men finns ju mkt leksaker hos föräldrarna, som Cizzi o Bella inte leker med längre, så kan egentligen ta dom. De har 3 leksaker de älskar, så dom får de såklart behålla. :) Passade på att busa med de båda två när jag var där igår, t om Cizzi var de fart på, hon som är en sån latmask annars. :p Hon var på sitt absolut charmigaste o busigaste humör.

Förresten, är de nån som har nått bra förslag på kattnamn? De heter Skorpan (hona) och Emil (hane) nu, men jag funderar på att ändra. Speciellt Emil, tycker inte de är ett kattnamn. :p De är döpta efter Astrid Lindgren-figurer. Kommer inte riktigt ihåg syskonens namn. Har för mig att de var Rasmus, Ida och Mio (eller Maja?).
Har alltid tänkt att om jag skaffar hankatt så ska den heta Gizmo, men inte säker på att Emil passar till de namnet. Har även funderat på t ex Whiskey och Bailyes. Haha... har en del förslag, men vet inte riktigt vad de passar till.

Finns iaf bild på de på www.sundsvallsdjurhem.se Klicka på "våra djur", sen "fått nya hem/hittat hem", kolla sidan 7. Där på mitten av sidan finns Meija som är deras mamma, om man klickar på "läs mer" under hennes bild så ser man några bilder på kattungarna. :)
Så kom med förslag, många förslag! :-D

Nu ska jag in i duschen o försöka vakna, annars kommer jag aldrig iväg. :p

Ha en bra dag!

/E

Lämna gärna ett avtryck

Lämna gärna ett avtryck:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mailadress: (publiceras ej)

Har du blogg/hemsida?:

Din hälsning till mig:

Trackback
RSS 2.0