Nytt försök

Nu var de ett tag sen jag uppdaterade. Skulle göra ett litet försök tidigare ikväll, men då kom Nova o la sig på tangentbordet för att sova, så gick inte så bra att skriva då. :)

Har varit bortrest tors morgon till tis morgon (kom hem 4 på natten).
Vi har varit norrut, på kombinerad hockey- och finlandsresa. Var till Lars mormor som bor i Kemi. De ligger två mil från Haparanda, in på finska gränsen. Där var de riktig vinter! Så där mkt snö har vi inte haft en enda dag här under hela vintern! Var kallt o blåsigt oxå, så Lars blev nöjd. Han fick verkligen känna på den riktiga vintern, de snöade ju dessutom 3 av dagarna som vi var där. :p
Hemma hade de tydligen varit sol i 8-9 grader varmt. Lite skillnad kanske, men kan ju bero på att vi var över 70 mil norrut. ;-p

När vi var där uppe så hade vi kattvakt. Lars mamma bodde här med kattungarna, men hon jobbade på dagarna (förutom helgen). Då var min mamma här o hade lekstund med de mitt på dagen, så de har verkligen blivit bortskämda. :) Som ni säkert alla vet nu, så har de äntligen fått sina namn. Blev de namn som vi funderade på i början, alltså Gizmo o Nova. De passar verkligen bra till namnen oxå, nu när vi lärt känna dom :)

Idag har jag varit "ledig" från jobbet. Inte haft semester, men har bytt ett pass. Lars skulle på hockey igen o va borta hela dan o komma hem sent inatt. Jag skulle jobba 12 h, o ville inte lämna busungarna ensamma så länge. Så därför har jag varit "barnledig" ikväll o inatt. Känns skönt, blir inte lika kul när jag ska jobba tillbaka. :p
De har verkligen varit galna idag. Busat helt normalt blandat med sömn på eftermiddagen. Men nu på kvällen har de varit vilda mellan ca 20 till nu (24). Så nu lär de ju sova gott inatt iaf. Är bara tur att inget gått sönder, med tanke på de fart de haft när de flugit genom lägenheten. :)

Idag har min käre tvillingbror o hans flickvän förlovat sig. Ett stort grattis till er!! :) Har klippt ut annonsen o satt på kylen. :-D

Nu ska jag sluta klottra här o sätta mig i soffan med Nova. Hon ligger där o sover sött, så ska se på tv tills jag blir trött. Gizmo har somnat av utmattning i hallen, alldeles bredvid en papperskasse som dom fått som leksak idag. :) Klippte sönder handtagen på den, så ingen risk att de fastnar. De tyckte de var jättekul när jag kastade in en råtta där. De stämmer verkligen att små barn roar sig lätt. :)

Ha de bra allihop!

Kram

Lämna gärna ett avtryck
Postat av: Veronica
2008-02-29 @ 07:40:19

Hej hej, glömde fråga hur ni har haft de där uppe i Kemi, jag sa till Hasse flera ggr att fråga hahaha.....kan du tänka dig men svaret blev Oj, jag glömde :)
Ovanligt va???? Så vi måste träffas tycker jag så vi kan få höra om allt ni har haft för er dom här dagarna ni har varit borta. Ha en bra dag. Kramis


Lämna gärna ett avtryck:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mailadress: (publiceras ej)

Har du blogg/hemsida?:

Din hälsning till mig:

Trackback
RSS 2.0