Gary Moore & Magnus Uggla

Ja, igår blev de ju en sväng på stan igen då. :) Valde torsdag eftersom de var enda dan som jag visste att jag garanterat hade nån att gå med. De var verkligen jättekul o tiden gick superfort. Träffade en del jag känner, men inte lika många som i onsdags, men kul ändå.

Såg ganska mkt av Gary Moore, mest bara för att han är känd. Jag har hört typ 3 låtar med honom, men han spelade bara en av dom. Sen var de mest bara blues o sånt, blev lite för mkt sömnpiller för min smak. Ett tag var jag väldigt nära att gå därifrån, men mitt sällskap ville stanna. :p

Magnus Uggla var de mer fart på, han har ju hur många hits/kända låtar som helst. Kände väl igen dom flesta. Han fick verkligen fart på publiken! Är lite extra glad för att han spelade "Första gången". Den låten älskar jag! Den är fin, o blev extra bra då när hela torget sjöng med. Iofs var de väl allsång i dom flesta låtarna han spelade. :p

En tråkig grej med Sverige är att allt är så dyrt här! Vande mig ganska snabbt vid priserna i Tyskland. En öl eller ett glas vin kostade bara 20-25 på en krog/restaurang. Kändes ju lite dyrt igår på stan när man fick betala dyra pengar för att kunna köpa en öl. Mkt annat var billigt i Tyskland oxå, bröd t ex kostade 5-10 kr o Joppes favorithundgodis kostade 6-7 kr för 20 platta stänger (eller va de heter). Här kostar de väl minst 20 kr :( 
Godis, glass o läsk var väl ungefär samma priser, men annars tyckte jag mkt var billigare.

Haha... Gizmo räddade precis Nova. Han satt o jamade utanför en garderob, när jag gick dit o tittade så märkte jag att hon hade blivit instängd där. Måste va över en timme sen jag stängde dit. :p Stackars Nova.

Nu ska jag ut i de fina vädret, är soligt o varmt, 27 i skuggan! Härligt!




Lämna gärna ett avtryck

Lämna gärna ett avtryck:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mailadress: (publiceras ej)

Har du blogg/hemsida?:

Din hälsning till mig:

Trackback
RSS 2.0