Stackars liten... :(

Sitter här hos föräldrarna o skriver. De har åkt upp till Norråker för att träffa släkten, pappas två systrar med familj. Det är en årlig påsktradition. :)

Jag är kattvakt i helgen, men ska inte bo hos Cizzibellan som jag brukar, eftersom mina kattungar fortfarande är så små (4 mån). Men var här 4 h igårkväll (föräldrarna åkte igår mitt på dagen), dessutom blir det flera timmar idag och imorgon oxå, så de inte behöver vara så ensamma. Så de är en riktig katthelg det här, varierar att umgås med Cizzibellan och Gizmonova. :-)

Mamma säger att Bella har fått dålig hörsel. Hon funderar på om hon kanske t.o.m. har blivit döv! :( Det lät så hemskt när hon sa det, fick veta det i början av den här veckan när jag var på jobbet. Lyckades iaf spela glad inför jobbarkompisarna, fastän jag tänkte massor på Bella.
Djuren betyder så mkt för mig, speciellt Bella, vi har som ett speciellt band. Det var ju hon som tröstade mig när jag förlorade Smulan som jag hade haft i 14 år.

Igår när jag träffade Bella för första gången sen jag fick veta, så passade jag på att göra lite tester o de mamma säger verkar stämma... ;-( Bella är ju inte ens speciellt gammal, hon har nyligen fyllt 7 år. Jag blev så ledsen, tycker så synd om min lilla Bellis... Stackars henne, hon förstår ju inte alls vad som har hänt. Varför allt plötsligt är tyst, varför ingen pratar längre osv...
Nu har hon kommit hit till mig o ligger på min arm o sover. Nu börjar tårarna rinna igen... Ni tycker säkert de är fjantigt, att de bara är en katt. Men för mig är det inte "bara" en katt. Hon är en familjemedlem o jag är ledsen för hennes skull. ;-(

Lämna gärna ett avtryck
Postat av: Hasse & Veronica
2008-03-22 @ 23:12:00

Morsan demonstrerade för oss när vi var upp senast o det verkar ju tyvärr stämma..jättetrist men hon verkar ju inte lida så mycke av det..Jag minns ju hur Smulan led sista dagarna i livet så jämfört med det så ere ju lindrigt..
dock förklarar det väl varför hon varit lite smårädd av sej..vem skulle inte va det om man inte hör sakerna omkring sej?
Vi tänker på er båda iaf!
Stora kramar från oss alla!

Postat av: Veronica
2008-03-29 @ 09:23:04 URL: http://draken77.blogg.se

Hej hej. De brukar vara två Eva som kommenterar i min blogg, men jag chansar på att de va du som frågade :) Jag vann två doft påsar. Kommer inte ihåg vad dom heter eller vilket märke, men jag vet att dom luktar gott för en kompis till mig brukar ha såna hemma. Hoppas allt e väl med er, här e de bara fint. Hasse jobbar så jag ska ta med mig Victor ner till stan en stund. Ha de så gott. Kramis

Postat av: sofie
2008-04-04 @ 06:33:25 URL: http://www.sofiiie.blogg.se

men skriiv nått då..!! :P


Lämna gärna ett avtryck:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mailadress: (publiceras ej)

Har du blogg/hemsida?:

Din hälsning till mig:

Trackback
RSS 2.0