Duschad katt

Vaknade inatt av att Lars höll på att jaga Nova runt lägenheten.
Jag fattade ingenting o skyndade mig upp ur sängen. När jag klev upp så hade han precis lyckats fånga henne i vardagsrummet. Hon var alldeles dammig o skräpig i pälsen!
Fick då veta att den lilla cirkuskatten hade hoppat upp på hyllan ovanför köksfläkten, sen hade hon petat upp en lucka där o gått in i nått sorts ventilationsrör eller va de är!!

Han hade hört henne jama, men inte sett henne. Sen hörde han att ljudet kom därifrån, under taket! Hon vägrade komma fram, men med hjälp av lite kattgodis så lyckades han locka fram henne. De var så trångt där så hon kunde inte vända, utan fick backa ut. Tur att hon inte fastnade!!
Så, idag har Nova duschat för första gången i sitt liv. De gick bättre än jag trodde de skulle göra, hon försökte bara protestera en gång. Sen virade vi in henne i en handduk o torkade henne torr, de tyckte hon var mysigt. ;-p

Tur att vi var hemma, tänk om hon fastnat där o suttit där i flera timmar!


 

Gizmo o Nova när dom var 4 månader, nu är dom 10 månader. :)

Lämna gärna ett avtryck
Postat av: sandradee
2008-09-25 @ 18:41:27 URL: http://sandradeee.blogg.se/

mintu å oboy.. det bästa;P haha, ne men jag är så dålig på drinkar jag!=/

Postat av: neeely
2008-09-26 @ 08:59:47

härligt att det gick bra att duscha henne, fan mina katter dom vägrar hehe


Lämna gärna ett avtryck:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mailadress: (publiceras ej)

Har du blogg/hemsida?:

Din hälsning till mig:

Trackback
RSS 2.0