Besök hos ortopeden

Nu är jag hemma en snabbis innan de är dags att gå till jobbet.
Har varit en sväng hos föräldrarna idag, skulle träffa mamma. Sen skjutsade hon mig till sjukhuset, jag hade ju mitt besök hos ortopeden idag. Jag gillar inte sjukhus, men var ju lite tvungen att gå dit eftersom jag fått en kallelse.
Var ju till vårdcentralen i april o dom skickade remiss till ortopeden, stod i kö sen i 2 mån.

Fick en trevlig o rolig doktor. Han var MKT bättre än den konstiga jag hade på vc. Besökte gick fort, tror jag var där inne i 20-25 min bara. :)
Han kollade på handen o berättade massa o ritade nån ful skiss av en hand. Knölen heter ganglion.
Han sa att när man har dom besvär som jag har så brukar man ta bort den. Men eftersom min knöl sitter vid en viktig pulsåder så kan de bli riskabelt att operera bort den.
Eftersom den varierar i storlek, så ska den tas bort nästa gång den blir större. Då ska dom ta bort den med en nål o kortison (om jag fattade rätt). De är större risk att den kommer tillbaka då än vid operation. Men vi ska ändå testa så först, eftersom de inte är nått stort ingrepp.
Om den ändå kommer tillbaka o de fortsätter göra ont, så blir de operation ändå. :-/

Kollade även nacken, jag fick berätta hur de känns o visa var de gör ont. Sen skulle han känna massa o de gjorde ont! Fattade först inte varför han tryckte så hårt, men tydligen ska de inte göra så ont när man gör de han gjorde. Han sa att jag har nån muskelskada som jag fått efter bilolyckan. De var därför som jag hade så ont där han tryckte o de känns som att man har träningsvärk/nackspärr lite då o då.
Allt de han berättade stämde. Man får ont typ 2-3 dar efter olyckan t ex. Sen håller de i sig nån vecka, försvinner o kommer tillbaka. Sen håller de tydligen på sådär i 1,5-2 år! Inte så kul att höra. :(
Speciellt inte med tanke på att jag senaste veckan har vaknat flera ggr varje natt för att de gjort ont... :(
Men nu vet jag ju vad de är iaf... Fast har redan glömt bort namnet på vad de kallas för. :p

De här kanske var ett tråkigt inlägg, men de är ju frivilligt att läsa. ;-)


Gizmo har börjat med en ny grej. När vi leker apport så doppar han papperstussarna i vattenskålen, sen fortsätter han att leka. Varför gör han så? Nån som är kattexpert som vet? ;-)

Lämna gärna ett avtryck
Postat av: Åsa.S
2009-06-22 @ 17:51:42 URL: http://glansigyta.blogg.se/

Skulle tro att han ser tussen som sitt "byte", våra katter gör alltid så. Jag hittar allt som oftast pälsmöss och hårsnoddar (!) i vattenskålen. (eller i matskålen)

Postat av: my
2009-06-22 @ 20:03:07 URL: http://myilivet.blogg.se/

Skönt att du fått en bättre doktor!

Kram

Postat av: Eva
2009-06-22 @ 21:30:28 URL: http://detspokar.blogg.se/

Vad bra att du fick en bra doktor. Sånt är guld värt. Har själv haft otur och hamnat hos flera "klåpare"... :-(

Nej, det hanns inte med några muffins. Får försöka till nästa helg istället :-)

Kram,

Eva

Postat av: Sofie
2009-06-22 @ 22:22:14 URL: http://sofieomnell.blogg.se/

det låter som att du haft en mysig midsommar :) jag var med min pojkvän hos hans föräldrar och åt en massa mat :P

Postat av: Anonym
2009-06-22 @ 22:28:52 URL: http://kittygitty.blogg.se/

lyllos som hade sol.. min midsommarafton regnade, men midsommardagen va fin

Postat av: anna
2009-06-23 @ 01:11:16 URL: http://anst86.blogg.se/

Men så trist, det där med nacken!! Handen också för den delen! Men nackproblemen måste väl gå göra någonting åt? typ smärtstillande? voltaren? massage? Du måste ju svara på mailet! :) Vad har du hittat för kläder att ha på bröllopet? :)


Lämna gärna ett avtryck:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mailadress: (publiceras ej)

Har du blogg/hemsida?:

Din hälsning till mig:

Trackback
RSS 2.0