Första 2 dagarna i Paris

Nu ska jag se om jag kan sammanfatta Paris-resan på nått bra sätt. :)
Finns ju så mkt att skriva o visa, så det svåra blir nog att korta ner då så nån orkar läsa. ;-)

Kom iaf dit mån 25/5 mitt på dagen. Hotellet hade verkligen perfekt läge! Det låg mitt emot en av dom stora tågstationerna. Skönt att slippa leta o gå vilse med packningen. :p

Första dagen orkade vi inte göra så mkt. Vi la oss för att ta en powernap på hotellet o vaknade efter 3 h! Ooops!
Fixade till oss o gick ut o vandrade omkring i området. Hamnade på en mysig restaurang där vi åt middag, sen blev de kvällspromenad o tidigt nattande.

       

1. Lars på väg till hotellet   2. Vårt hotell (Hotel Richmond)   3. Jag är ingen expert på att äta pasta med sked   4. Vårt rum

På tis åkte vi till Montmartre, Paris högst belägna stadsdel. De var ju inte direkt liiite trappsteg för att ta sig dit. De gick nått litet minitåg dit också, men de kändes fuskigt att åka det. :p
I Montmartre gick vi upp i tornet i Sacre-Coeur, tur man inte har cellskräck. De var en låååång, smal, spiraltrappa dit upp.
När vi gått ner igen blev de en kall öl, vi satt länge o bara njöt o tittade på allt folk som vandrade förbi o på alla konstnärer som målade av folk.

Efter det gick vi till Dali-museet. Jag gillar bl a klockan som han gjort, som hänger i ett träd. Så Lars köpte ett sånt halsband till mig. :)
Letade upp en mysig restaurang som var med i vår guidebok. Den var toppen! Ät där om ni ska dit. :)
Sen blev de kvällspromenad bort till Moulin Rouge innan de var dags att åka tillbaka till hotellet.

                   

1. En av alla trappor för att ta sig upp till Montmartre   2. Sacre-Coeur   3. Utsikt från tornet i Sacre-Coeur   4. Vätskepaus ;-)   5. Massa konstnärer   6. En av gatorna i Montmartre   7. Dali-museet   8. Dali-museet   9. Vår mysiga restaurang   10. En uppiggande frappuchino på Starbucks   11. Moulin Rouge


Mer kommer senare. Är för trött för att sitta här nu, sovit uselt pga förkylningen. Dessutom tar de 100 år att ladda upp bilderna. Tror blogg.se är åtminstone lite snabbare på kvällen.... hoppas de iaf. :)

Dags för vila!

Lämna gärna ett avtryck
Postat av: nelly
2009-06-02 @ 16:17:37

vi skulle ha åkt helgen som var men vi fick avboka tyvärr :/

Postat av: Sofie
2009-06-02 @ 16:51:07 URL: http://sofieomnell.blogg.se/

fina bilder!

krya på dig :)

Postat av: Eva
2009-06-02 @ 20:47:57 URL: http://detspokar.blogg.se/

Å vad härligt, har du varit i Paris! Det var många år sedan jag var där. Mysig stad. Mycket att se :-)


Lämna gärna ett avtryck:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mailadress: (publiceras ej)

Har du blogg/hemsida?:

Din hälsning till mig:

Trackback
RSS 2.0