Hero of war

Blir inte så mkt skrivet här idag. Handen bråkar mer än vanligt... :(
Men av nån konstig anledning så är jag ändå på bra humör. :) Tänkte bjuda på en av mina favoritlåtar för tillfället.
Ser nu att vissa ord i texten blev markerade eftersom jag googlade efter den, men jag får inte bort de, så de får stå kvar. :p





He said, “Son,
Have you see the world?
Well, what would you say
If I said that you could?
Just carry this gun and you’ll even get paid.”
I said, “That sounds pretty good.”

Black leather boots
Spit-shined so bright
They cut off my hair but it looked alright
We marched and we sang
We all became friends
As we learned how to fight

A hero of war
Yeah that’s what I’ll be
And when I come home
They’ll be damn proud of me
I’ll carry this flag
To the grave if I must
Because it’s flag that I love
And a flag that I trust

I kicked in the door
I yelled my commands
The children, they cried
But I got my man
We took him away
A bag over his face
From his family and his friends

They took off his clothes
They pissed in his hands
I told them to stop
But then I joined in
We beat him with guns
And batons not just once
But again and again

A hero of war
Yeah that’s what I’ll be
And when I come home
They’ll be damn proud of me
I’ll carry this flag
To the grave if I must
Because it’s flag that I love
And a flag that I trust

She walked through bullets and haze
I asked her to stop
I begged her to stay
But she pressed on
So I lifted my gun
And I fired away

The shells jumped through the smoke
And into the sand
That the blood now had soaked
She collapsed with a flag in her hand
A flag white as snow

A hero of war
Is that what they see
Just medals and scars
So damn proud of me
And I brought home that flag
Now it gathers dust
But it’s a flag that I love
It’s the only flag I trust

He said, “Son, have you seen the world? Well what would you say, if I said that you could?”



Lämna gärna ett avtryck
Postat av: stina
2010-04-07 @ 18:49:34 URL: http://kittygitty.blogg.se/

ja riktigt skoj att den blitt så stor

Postat av: my
2010-04-08 @ 13:19:47 URL: http://myilivet.blogg.se/

Fin text! Och hoppas handen blir snällare mot dig!

Postat av: Josefine
2010-04-08 @ 14:13:19 URL: http://pinksnow.blogg.se/

hehe jaa! men jag hejdade mig. hämtade inte grannen ;P ska ut och fota idag!!

Postat av: anna
2010-04-08 @ 18:09:17 URL: http://anst86.blogg.se/

Hur mår Gizmo nu då?? Bättre hoppas jag! :)

Postat av: bjorne
2010-04-08 @ 21:09:48 URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/

Den låten och artisten var helt okänd för mig men det var helt okay,själv är jag helt fast i hårdrockens värd,Guns&Roses mm.

Postat av: bjorne
2010-04-08 @ 21:10:59 URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/

Glömde att säga att hoppas lilla kissen är bra nu.

Postat av: Anonym
2010-04-27 @ 16:07:20

men skitlåt!!! och sluta ta bort min kommentar :O

Postat av: Eva
2010-04-28 @ 07:01:51 URL: http://cizzibellan.blogg.se/

Till anonym:



Roligt att du orkar skriva samma kommentar så många ggr. :) Och att du t.o.m. letar upp inlägget så här långt efteråt för att se om din kommentar är kvar!

Raderade mest bara för att se om de blev nån reaktion från dig. Och de blev de ju ;-)



Jag bryr mig inte om du inte gillar den låten, du får gilla vilken musik du vill. Du får gärna hata allt jag lyssnar på, jag kommer inte byta musiksmak för det. :)

Skriv under me namn nästa gång, jag är inte farlig. :p


Lämna gärna ett avtryck:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mailadress: (publiceras ej)

Har du blogg/hemsida?:

Din hälsning till mig:

Trackback
RSS 2.0