SEMESTER!! :)

Nu har jag SEMESTER!! Jobbade mitt sista pass natten mot fredag. :)
Vi har inte planerat något ännu, tänkte väl ta dagen som den kommer. Men nånstans ska vi säkert åka, vet bara inte vart. Har lite olika alternativ som vi funderar på. :)

Började semestern med att ha tjejmiddag. Den här gången var det min tur att fixa den. Eftersom jag offrade en del av sömnen efter nattjobbet, så hann jag bra utan stress. Tjejerna skulle komma kl 18 och 17.40 var jag klar! :)
Det enda som var kvar att göra då var att blanda drinkarna och skära snittarna (som jag hade gjort på morgonen innan jag skulle sova). Bordet var dukat, varmrätten var i ugnen, jag var duschad, ombytt och sminkad, allt var städat osv. Tror aldrig jag legat så bra till med tiden som jag gjorde den här gången. :)

När dom kom fick dom varsin piggelindrink och laxsnittar.




Snittar med pepparlax och räk- och parmesanröra


Tomatsoppa och hembakt bröd (focaccia). Fick dock inte med något bröd på bild. :)


Kyckling med sambal oelek, ris, sallad och rosévin


En lite fööör kladdig hallontårta. Men så är det när man bakar i en "bastu". Det är smaken som räknas. ;-)


Dagen före tjejmiddagen gjorde jag några fynd. Den tunga ♥-formade glasskålen kostade 30 kr, duken 10 kr och servetthållaren 5 kr. Bra pris va? :)

Nu måste jag fixa middag. Vid 17 kommer Veronica o hämtar mig. Vi ska på bio ikväll. :) Har ju länge tänkt ge henne en grattis-till-jobbet-present. Men det har inte blivit av än. Så då kom jag på att jag ska bjuda henne på bio. Tjejfilm blir det, killarna får stanna hemma. ;-)


Lämna gärna ett avtryck
Postat av: my
2011-07-31 @ 16:49:29 URL: http://myilivet.blogg.se/

Aaaa ha det underbart nu!

Postat av: Eva
2011-08-01 @ 17:45:50 URL: http://detspokar.blogg.se/

Hej Eva!

Tack för besöket på min blogg. Jo, det stämmer att jag slutat blogga. På spökfronten är det lugnt, men jag har insett att jag är medial och därför lite känsligare än andra - och det får jag nog leva med. Men jag har "stängt ned" nu och känner därför inte av något, eller iallafall ytterst sällan och inte på samma sätt som tidigare.

Bloggen finns kvar tills vidare och jag checkar av kommentarerna då och då. Händer det något spännande så skriver jag ett inlägg :-)

Den andra bloggen la jag ned eftersom det tog för mycket av min tid. Men, någon gång fram över kanske jag får inspiration att börja blogga igen. Vi får se :-)

Ha det så gott!

Kram,

Eva

Postat av: Sofie-Amor vincit omnia
2011-08-04 @ 18:11:04 URL: http://sofieomnell.blogg.se/

skönt med semester :D



allt ser så himla gott ut så nu blev jag ju hungrig igen ;)



kram

Postat av: soffie
2011-08-04 @ 21:25:06 URL: http://soffie69.blogg.se/

tjohooo va härligt för dej med semester hoppas vädret fortsätter så här gött,

mumsigt du bjöd på ,hallontårtan hur gör du den tycker den ser supergod ut även om den är kladdifg;)

kramen

Postat av: Anonym
2011-08-04 @ 23:19:38 URL: http://kittygitty.blogg.se/

hoppas du får en härlig semester

Postat av: Mamma till William och bebis i magen
2011-08-05 @ 21:50:05 URL: http://blondis81.blogg.se/

God kväll.Massa gott på bilderna.Ha en skön start på helgen.kram

Postat av: anna
2011-08-08 @ 20:53:20 URL: http://anst86.blogg.se/

Maten såg som vanligt, helt galet god ut! Och vad skönt med semester, det är du så värd!! Hoppas du/ni får superba semesterveckor :)) Fina fynd föresten, skålen var riktigt snygg! Kram!


Lämna gärna ett avtryck:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mailadress: (publiceras ej)

Har du blogg/hemsida?:

Din hälsning till mig:

Trackback
RSS 2.0