Lista!

Vilken mysig helg jag har haft! :)

Bodde ju på Sidsjön i föräldrarnas villa. Jag var hund- och kattvakt eftersom dom var bortresta. I lördags fick jag besök där av brorsan, Veronica och Neo. Vi såg på fotboll, Giffarna gick upp i Allsvenskan. Grattis till dom! :)
Åt gott, satt o pratade o busade med Neo. Väldigt vad han pratar, typ heeela tiden! Och han är ju riktigt duktig på att prata för sin ålder (2 år). :) Säger riktiga meningar och lär sig svårare och svårare ord.

Igår hade jag mysdag. Var ute o gick några gånger med Joppe, läste bok, såg på tv, lekte med datorn o bara tog det lugnt. Evigheter sen jag hade en sån dag, det behövdes! Föräldrarna kom hem på kvällen, så då fick jag skjuts hem.

Idag har jag massvis att göra!
Har gjort en lista för att inte glömma allt. Bl a så ska jag städa, dammtorka, dammsuga, ha tvättstuga, läsa ut en bok (så jag kan ta med en ny på resan), se mina filmer från Love-film, fixa matsäck (frukost som vi ska äta på Arlanda), packa och massa annat. Har gjort en lista för att komma ihåg allt. ;-)
Jag ska göra typ 20 saker och Lars ska göra 5 saker. :p Det är jag som bestämt fördelningen. "Mina" saker går ju snabbare att göra. Han ska ju bl a byta däck på Spettan (vår bil), försöka fixa den (den strular för ofta nu) :( mm. Sånt tar ju längre tid än att t ex diska och byta sand o rengöra kattlådorna. :)
Jag vill ju att det ska vara rent o fint när kattvakten kommer, just nu ser det ut som ett kaos här. :p

Inatt tar vi bilen till Arlanda. Hoppas bilen startar bara, den har strulat mkt senaste tiden! :(
Imorgon bitti flyger vi till Rom! Vi fixade vår resa via Expedia, en mkt bra sida. :) Fick dessutom sammanlagt 3000 kr i rabatt, så det är vi glada för. Resan kostar ca 4000 kr/var. För dom pengarna får vi flyg t/r, alla skatter o avgifter + 7 nätter på 4-stjärnigt hotell!
Då valde vi dessutom dyrare flyg för att tjäna timmar i Rom och för att slippa massvis med timmar i väntan på en flygplats, annars hade det blivit ännu billigare. Nu kommer vi till Rom mitt på dagen på tis, istället för 23 på kvällen som vi skulle gjort annars. Dessutom åker vi hem vid 14-15 tiden, istället för 06 på morgonen. :)

Vi ska se alla typiska turistsaker, mysa, kanske göra en utflykt till Pompeji och Vesuvius, äta gott, njuta av atmosfären mm. Dessutom ska vi på fotboll på lördag och se Roma - Milan. Jag kanske blir ett fan av italiensk fotboll efter det, man vet aldrig. ;-)

Här är några bilder lånade från hotellets sida:







Lämna gärna ett avtryck
Postat av: Anonym
2011-10-24 @ 09:47:53 URL: http://sofieomnell.blogg.se/

Hotellet ser riktigt fin ut! Hoppas ni får en underbar semester :)

Postat av: Sofie
2011-10-24 @ 11:15:47

Hoppas ni får en jättehärlig semester! Ser helt toppen ut! :)

Postat av: my
2011-10-24 @ 12:59:36 URL: http://myilivet.blogg.se/

Goa ungarna är i den ålder, munnen går i ett!!

Och ha det uuuuunderbart i ROM!

Postat av: Anonym
2011-10-24 @ 16:44:36 URL: http://tvminnen.blogg.se/

Det är mysigt runt Sidsjön. ;) Tänk vad kul att vi bor i samma stad. ;)

Postat av: Anonym
2011-10-24 @ 20:06:39 URL: http://kittygitty.blogg.se/

vad mysigt hotellet såg ut. Ha en bra resa nu

Postat av: soffie
2011-10-24 @ 21:10:41 URL: http://soffie69.blogg.se/

ååå va roligt ha det toppenhärligt Rom är en stad jag vill se, kramen

Postat av: anna
2011-10-30 @ 22:06:48 URL: http://anst86.blogg.se/

Hoppas ni har haft en kanon resa! :) Ska bli kul att höra hur Rom var.. Det var ju tänkt där ett tag att vi skulle åka dit.. men det blev Santorini istället :) Kram

Postat av: Mamma till William och Wilma
2011-11-07 @ 15:43:34 URL: http://blondis81.blogg.se/

Ha en mysig måndag kväll.kram


Lämna gärna ett avtryck:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mailadress: (publiceras ej)

Har du blogg/hemsida?:

Din hälsning till mig:

Trackback
RSS 2.0