Seko-kurs

Nu har jag varit på kurs i två dar, så nu är det en dag kvar. Det har gått jättebra och faktiskt varit riktigt intressant. :)
Har ju fått ledigt från jobbet för att gå kursen, så jobbar inget den här veckan. Så då känns det extra bra!
Det är ju ingen betald ledighet från jobbet, men istället så får vi lön från facket. Dessutom får vi frukost o lunch av dom, så de är ju snällt.
Har lärt mig mkt som är bra att kunna om lagar, vad man har rätt till, om löner o allt som hör till dom med övertid o sånt. Det är som en studiecirkel, så vi är bara 6 st. Fem av oss är ju från terminalen, så vi känner ju varann sen förut. De är jag, Elin, Mira, Pelle o Sandra B. Den sjätte är från ånge, så han visste vi inte vem de var.

Nu ikväll har jag inte gjort mkt. Lekt med datorn, typ spelat beta (som vanligt), läst aftonbladet, hållt på med facebook o annat tidsfördriv. Det enda vettiga jag gjort egentligen är väl att vi klippt klorna på kattungarna. Nova var faktiskt ganska lugn på alla tassar, men Gizmo började protestera när vi kom till baktassarna. Men de gick bra. Ska försöka ta lite bara, så man kan göra det oftare istället. Är ju bra om de får vänja sig. Det är ju inget som gör ont, men de vill gärna busa med klotången. O dessutom har de ju svårt att sitta stilla i famnen när de hellre vill busa. Så vi får passa på när de nyss vaknat. :p

Nu ska jag se film tror jag o försöka bli trött. Är ju lite ovant att stiga upp vid 7.30 på morgonen, är ju ungefär den tid som man lägger sig annars. ;-)

Ha en bra kväll!

Lämna gärna ett avtryck

Lämna gärna ett avtryck:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mailadress: (publiceras ej)

Har du blogg/hemsida?:

Din hälsning till mig:

Trackback
RSS 2.0