Ganglion

Apropå inlägget igår... Jag vet att ganglion kan försvinna av sig själv!
Men jag har haft min sen förra våren o haft besvär av den lite då o då. Och dom senaste veckorna har jag haft mer besvär av den, de var därför vc ville kolla på den.

Jag mailade o frågade dom om en grej angående den o dom svarade snällt på mailet. Men sen hade dom även bokat en läkartid åt mig (utan att tala om de för mig!).
Men fick kallelse hem i brevlådan ett par dar innan, som tur var. Annars hade jag ju inte vetat att jag skulle dit. :p

Hon (läkaren) sa att man kan ha mer besvär av den när den sitter där jag har min, än om den sitter ovanpå handen.
Tror de var nått om att när jag böjer handen mkt (när de är tunga grejer), så pressas de ut mer sånt där äckligt i den, o de är då de spänner o gör ont.
Kommer inte riktigt ihåg allt hon sa. :p

En ortoped ska tydligen kolla på den för att bestämma om den ska opereras bort. Jag hoppas dom inte behöver göra de, har ingen lust att opereras!
Har hört att man kan suga ut den med en spruta. Låter ju inte heller kul, men bättre än operation iaf. :)

Är väl bara att vänta o se. Lär ju dröja en halv evighet innan jag får kallelse till ortoped, så den har ju kanske några månader på sig att försvinna. :)

Lämna gärna ett avtryck
Postat av: sofie
2009-04-22 @ 14:56:41 URL: http://sofiiie.blogg.se/

marita hade en sån där på ovansidan av handen.. på henne så sög dom ut det med en spruta, men den kom ju tillbaka sen igen. om jag var du skulle jag helst operera, så man blir av med skiten liksom. lär väl inte va en så farlig operation..?

Postat av: anna
2009-04-22 @ 19:19:29 URL: http://anst86.blogg.se/

om jag var du, skulle jag iaf undvika att få cortison sprutor, för dom suger.. har fått sånna av olika anledningar, några gånger och det har aldrig funkat. det gör bara förbannat ont.. men på det där kanske det hjälper..?

Postat av: sofia
2009-05-06 @ 22:17:40 URL: http://iamfia.blogg.se/

har du kvar ganglionen? om inte, hur fick du bort den? :)


Lämna gärna ett avtryck:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mailadress: (publiceras ej)

Har du blogg/hemsida?:

Din hälsning till mig:

Trackback
RSS 2.0