Valborg!

De var inte igår, inte i förrgår heller ;-) Har inte direkt varit flitig när de gäller bloggandet. Men nu är de ganska många som undrat varför jag aldrig skriver något, så tänkte att jag skulle lämna ett litet livstecken. :)

Idag är de Valborg. Har ni gjort något roligt? :) Jag har spenderat en stor del av dygnet på jobbet. Jobbade natten mot idag + att jag jobbade ikväll. Kom hem för en liten stund sen. Egentligen skulle jag ha jobbat till kl 06 imorgon, men vi är lediga inatt eftersom de är röd dag imorgon. :)

Jag har gjort så mkt sen sist, så jag kommer inte ens ihåg hälften!
Bl à så har jag varit på en resa norrut, upp till Skellefteå. Lars skulle kolla på hockey o jag följde med som sällskapsdam. ;-) Kändes lite konstigt att lämna våren o åka dit upp där de fortfarande var vinter. Men de var en rolig resa! Alltid kul att åka iväg på utflykt/resor. :)

I lördags var de min tur att ordna tjejmiddag för gänget. Vi är 7 st, men 2 kunde inte komma.
Jag bjöd dom på en jordgubbsdrink när dom kom hit. Sen fick dom melonsallad med lufttorkad skinka till förrätt, laxlåda och ris till varmrätt och ananaspaj till efterrätt. Maten sköljdes ner med vin så klart ;-)

Annars har de mest bara blivit jobb o sånt senaste tiden. Hade massa planer för mina fridagar (som vi har var 6:e v). Men då blev jag så klart sjuk. Var frisk hela natten på jobbet. Men när jag sovit några få timmar vaknade jag av att jag frös så jag skakade. Hade bara 37.8 då, så tänkte att jag tar Alvedon o sover lite till så blir de bra sen. Ville inte sjukanmäla mig från sista passet före fridagarna. Men när jag vaknade 2 h senare så hade jag drygt 39 o mådde uselt. Så då var de bara att ringa o sjukanmäla sig. En timme senare hade jag 39.9, så de var tur att jag inte gick till jobbet ändå. ;-)
Febern höll i sig i 5 dagar, men var inte förkyld eller nått annat. Som tur var så var de bara 2 dar som den var nästan 40 grader. Hörde att 2 till från jobbet hade samma fel, så smittan kom väl från jobbet.

Tror mamma blev lite orolig dag 2 som jag var sjuk. Jag skulle ju ringa henne på morgonen, men jag vaknade inte. Då ringde hon mig vid två tillfällen utan att få svar (brukar vakna av telefonen annars). Eftersom dom ändå skulle handla så tog hon med sig nyckeln o åkte hit. Hon ringde på dörren 3 ggr, jag reagerade inte på det heller! Inte förrän hon kom in i hallen o ropade på mig så vaknade jag. Skitskumt! Jag brukar inte vara svårväckt, men jag var verkligen helt borta!

Nu kräver Gizmo min uppmärksamhet. Han är hungrig, så de är väl dags att jag sliter mig från soffan. :) Om appen tillåter bilder idag, så ska ni bl à få se vilka gulliga vattenskålar vi har köpt :)

https://cdn1.cdnme.se/cdn/9-2/443012/images/2012/pic_200657119.jpg" class="image">


Lämna gärna ett avtryck
Postat av: Anonym
2012-05-01 @ 11:59:01 URL: http://tvminnen.blogg.se/

Mammor brukar bli oroliga när man inte svarar. ;)

Kul att du är tillbaka igen!

Postat av: Nilla
2012-05-01 @ 16:45:28 URL: http://nillasliv.blogspot.com

Ja du Eva, tycker själv att det är roligt att dokumentera om bygget, ska bli intressant att med jämna mellanrum ta lite fotopromenader och se vad som händer.

På sista april gjorde jag inte mycket, haha, gick och la mig kl 21, så rolig var jag =)

Postat av: Anonym
2012-05-01 @ 18:57:36 URL: http://soffie69.blogg.se/

va söta skålar din fina katt har:) hoppas du haft en mysig valborg å 1a maj:)

Postat av: Anonym
2012-05-01 @ 22:01:44 URL: http://stinaj.se

skönt du blev frisk

Postat av: ella
2012-05-02 @ 16:16:49 URL: http://farytaleinblue.blogg.se/

fina skålar!!=)kul med tjejmidda=)

Postat av: Mamma till William och Wilma
2012-05-03 @ 09:43:27 URL: http://blondis81.blogg.se/

Sverige dressen är från H&m o kostar 50 kr styck så det är billigt..ha en fin vår dag.kram


Lämna gärna ett avtryck:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mailadress: (publiceras ej)

Har du blogg/hemsida?:

Din hälsning till mig:

Trackback
RSS 2.0